nurinkhairi: Review: Medela Citystyle Beg Untuk Simpan Breast Pump dan Cooler Bag

12 October 2013

Review: Medela Citystyle Beg Untuk Simpan Breast Pump dan Cooler Bag

12 October 2013
Masa International Baby Expo tahun lepas sebelum kelahiran cik Aisyah, saya ada beli Medela Citystyle breast pump bag. Harganya dalam Ringgit Malaysia RM 160. Selepas pantang, memang I've been using the bag untuk bawak ke tempat kerja ataupun bila jalan jauh. 




Kalau nak dibandingkan dengan breastpump bag yang lain, beg ni nampak lebih bergaya. Ruang dalam dia besar dan boleh muatkan my breastpump iaitu Ameda Lactaline. Beg ni jugak datang dengan cooler box yang boleh letak 4 x 5 ounce punya storage bottle dan jugak ice pack dia. Kalau susun semua barang betul2 dalam beg ni, masih ada ruang kosong untuk letak barang lain, seperti wallet dsb.

Bekas cooler bag dia dengan ice pack dia yang berkualiti. Beg ni didatangi dengan cooler bag ni, ice pack, dan jugak 4 storage bottles seperti di atas

[sumber gambar]

Storage bottle dia rasanya standard storage bottle yang di pasaran sekarang..boleh bukak bahagian tutup dia to fit a teat supaya baby boleh terus minum dari botol tu. I personally like the bottle much more than botol Bumble Bee yang I ada..somehow botol Bumble Bee, tutup dia macam ketat sikit.  Dan agak susah nak interchangeable, i.e. kalau tutup putih Bumble Bee ni nak guna untuk botol Medela ni, agak ketat.. tapi Medela punya tutup yang kuning ni ok pulak untuk pakai dengan botol Bumble Bee.




Bahagian tutup storage bottle dia yang boleh terus sambung dengan puting i.e. takpayah tukar bekas kalau nak feed baby
In terms of ice pack dia, sangat solid. Ada yang saya pernah dengar, ice pack jenama lain, dia agak flimsy dan mudah pecah. Yang ini ok, takde masalah. Bila simpan susu dalam ni, tahan lama jugak.. The guidance untuk guna ice pack ni ialah kena masukkan dalam freezer untuk bekukan at least selama 8 jam. Susu boleh disimpan dalam ice pack ni dan tahan sejuk selama up to 12 hours. Tapi saya tak pernah lagi la guna sampai 12 jam, so tak tahu camne kualiti simpanan dia Tapi ice pack dia agak berat ye..tapi kalau nak dibandingkan dengan ice pack jenama lain, saya tak pasti sebab tak pernah guna jenama lain.

 
Ice pack

Ice pack
OK,setelah saya review kebaikan beg dan aksesori dia ni, meh nak cite
pasal cons pulak. Dulu bila beli, memang nampak beg ni cantik, tapi cantiknya kalau nak dibandingkan dengan beg breastpump yang lain la
kann.. Realitinya dia tak akan cantik kalau dibandingkan dengan beg2 biasa yang lain..haha. Agak lama jugak saya asyik sahaja mengusung beg
ni semata (setiap hari!) dan tak bawak beg tangan yang lain. Sebab? Beg ni dah nampak seperti sebuah beg tangan dan tak larat nak bawak beg
lain. Tambah2 pulak saya jenis yang selalu bawak laptop ke rumah.. Beg laptop + beg breastpump + handbag? Huhu..tak sanggup. 


Tambah lagi, handbag saya pulak selalunya yang jenis besar di mana sejak dari zaman bujang lagi memang suka beg agak besar, tak suka yang kecik
sangat. Jadi, if you are like me yang suka bawak beg besar dan ada banyak beg tangan, silalah fikirkan sama ada nak beli ke tak beg ini.

Untuk my next baby (sekarang dah tak pam di office), rasanya dah taknak lagi bawak beg ni usung tiap2 hari ke office because I still need my other handbag dan saya tak nak jadikkan beg ni handbag tetap saya setiap hari.

Saya akan consider letak breastpump dalam handbag saya, tapi keburukannya
kalau saya tukar2 beg, dia pun akan kena pindah jugak. Lagi satu keburukannya, rasanya tak organize sebab serabut la beg tu dengan wayar semua. Oleh itu, saya akan consider beli beg kecik cam beg Autumnz di atas untuk simpan storage bottle.




Bila aku bawak dua beg (beg breastpump Medela ni + handbag biasa), rasa cam pelik la pulak.. Sebab banyak nye la hai barang sampai bawak dua
handbag. At least kalau bawak beg cam Autumnz tu, takde la kategori handbag. Orang yang tau, tau la itu breastpump bag, tapi dia takkan la jadi your 2nd handbag kan. Bila ada 2 handbag ni, nampak buruk la. 


Kedua,many times, saya tak guna pun cooler bag dengan ice pack tu. Sebab dia makan ruang dalam beg tu. Kalau saya tak bawak beg lain selain beg ini
saja, saya perlu jugak letak wallet, handphone, kunci etc dan selalunya bekas cooler box tu saya tak bawak. Walaupun like I said, masih boleh simpan sedikit barang, tapi kena susun elok2 dan makan masa. Kalau nak bawak semua, agak padat la.. Sebab perjalanan balik dari tempat kerja untuk balik rumah dalam 1 jam je, so agak2 kira ok la kot tak guna ice pack.. Kalau nak balik, pergi ke peti sejuk kat pantry dan terus amik dan masukkan beg.


Beg dia bahagian dalam dia tak berapa lawa.. kaler dia kuning. I punya beg,makin bertambah kuning sebab I rasa ada bekas2 susu sebab pernah sekali tu tak tutup rapat.. :( Kiranya bahagian dalam beg I tu dah jadi
kotor.. kalau nak jual beg ni pun segan..tak laku rasanya. Huhu.


Rasanya it's a love-hate relationship.. Sayang jugak beg ni sebab mahal la beli nye..tapi kann..akhirnya rasa tak sesuai la. 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...