nurinkhairi: Kena Overcharge di Giant supermarket

18 December 2013

Kena Overcharge di Giant supermarket

18 December 2013
2 minggu lepas ada pergi ke Giant dekat Taman Connaught utk beli groceries. Bila dah bayar siap baru perasan berus gigi Systema yg saya beli harga yg ditulis dalam resit macam
mahal sikit. Sepatutnya harga RM 10 lebih tapi dalam resit RM 11.59. Saya masuk balik dan cek, dan rupanya harga display ialah RM 10.29.





Terpaksa lah tunggu lama sikit kat customer service utk dia refund. Macam gaya selamba je bagi refund, macam normal je. Tp memang selalu saya dengar Giant charge lebih. Ini pun kali kedua yang kena kat saya.

Oleh itu, pastikan waktu cashier tgh scan, sentiasa tengok dekat skrin berapa harga dia scan. Kemungkinan we can catch the discrepancy waktu tu kalau ada.

Setakat ni saya pernah mengalami dua kali kat Giant, sekali tu dekat AEON supermarket di mana harga yang dia display adalah murah, tapi rupanya display tu salah. Nak argue pun malas..walaupun kalau tak silap sebenarnya ikutkan KDN punya guideline kot, kalau salah display i.e. mengelirukan pengguna, akan diambil tindakan or something like that. But I tak tau details so taknak ckp lebih.

Moral is, sentiasa cek resit dan display masa cashier out.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

  1. tqah mmg check.. last week tqah g giant bt9 cheras tu.. die tulis ikan tenggiri tu sekilo rm 24.99.. tp bile timbang 34.99.. tqah argue nak harga murah jugak.. beza rm4 kot.. bleh bayar tol kot

    ReplyDelete
  2. saya pernah kena gak..tp memang betul...selamba ajer diaroang pulangkan...mcm x ada check2 dah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...